Søger medarbejder – Hvad med jobbeskrivelsen?

Du vil også kunne hente meget inspiration fra allerede eksisterende ansøgninger inde på de forskellige jobportaler, således at du også er sikker på at få målrettet din ansøgning til den målgruppe du går efter.

Når du søger medarbejder skal du oftest have en jobbeskrivelse – også kendt som en stillingsbetegnelse – for at forklare ansøgeren hvad det er han går ind til.

Med en jobbeskrivelse slipper du også konstant at sætte medarbejderen til at lave noget nyt, hvilket gør administrationen noget nemmere som direktør.

Har du mange medarbejdere vil du også lettere holde styr på hvem der præcis laver hvad og fyre den medarbejder som ikke er produktiv nok til din virksomhed.

Indhold i stillingsbetegnelsen når du søger medarbejder

Det første du skal koncentrere dig om i betegnelsen er hvilken titel jobbet har. Derefter skal du udarbejde jobbeskrivelsen, altså det som medarbejderen vil komme til at lave i din virksomhed.

Mange har her valgt at bruge allerede eksisterende stillingsbetegnelser som inspiration.

En god idé at inkludere i stillingsbetegnelsen er en beskrivelse af din virksomhed – Er det en stor eller lille virksomhed?

Selvfølgelig skal du til sidst skrive dine forventninger til kvalifikationer til medarbejderen, for til sidst at skrive dine kontaktoplysninger således at den medarbejder du søger kan kontakte dig.

Når du skal vælge en ansøgningsfrist plejer de fleste at lægge den en måned frem, og så holde løbende samtaler for at undgå tidspres.